Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1115883_netherlands-landscape-sky-clouds-70846.jpg

Nieuws

Het digitaliseren van het verhuurprocesWilko Vermeulen vertelt

Bij Schep Vastgoedmanagers is het digitaliseren van processen een wezenlijk onderdeel van het optimaliseren van de dienstverlening. Wilko Vermeulen houdt zich onder andere bezig met het digitaliseren van het verhuurproces. Wilko is manager van de afdeling Verhuur.

“Toen ik hier in 2011 kwam werken, werd er voor een groot deel nog vanuit een Excelsheet gewerkt. Inmiddels werken we met de CRM-applicatie EyeMove, die wij hebben gekoppeld aan bijvoorbeeld REMS en Funda. Eigenaren kunnen ook in ons systeem inloggen. Zo kunnen zij op elk gewenst moment kijken hoe het verhuurproces voor hun belegging ervoor staat.

In 2017 hebben wij het verhuurproces verder gedigitaliseerd. Binnen dit proces hebben wij verschillende gradaties voor het behandelen van een aanvraag. “Dit kan in beperkte vorm zijn tot en met het volledig gedigitaliseerd behandelen en afhandelen van een aanvraag voor een huurwoning.”

“Onze kandidaat-huurders uploaden hun documenten via hun digitaal dossier.”, vervolgt Wilko zijn verhaal. “Het systeem kijkt dan of de desbetreffende huurder voldoet aan de basis voorwaarden van betreffende opdrachtgever. Op basis daarvan vindt er een toewijzing plaats. Ons systeem stuurt daarna automatisch een e-mail met de toewijzing naar de huurder.”

Bij de uitgebreide vorm van digitaliseren kunnen ook de huurcontracten digitaal ondertekend worden. Bij het digitale ondertekenen maken wij gebruik van een gecertificeerd en beveiligd online portaal (Ondertekenen.nl). Zodra de ingangsdatum is ingepland voor de huur, gaan wij het huurcontract opmaken. De huurder ontvangt per e-mail een link naar het contract, die dan met de muis (desktop of laptop) of met een vinger (smartphone of tablet) kan worden ondertekend. Als huurders met z’n tweeën gaan huren, ontvangen beide huurders een link om te ondertekenen. Daarna tekent Schep Vastgoedmanagers de overeenkomst. De definitieve versie kan naar wens opgeslagen, gedownload of geprint worden. Ook kan een huurder zijn eigen gegevens inzien in het digitaal dossier.

Wilko is blij met de ontwikkelingen op het digitale vlak. Daarbij merkt hij nog wel op dat “Ondanks de digitalisering van het verhuurproces merk ik toch dat huurders het persoonlijk contact met onze verhuurmedewerkers als heel prettig ervaren. Op die momenten hebben ze de mogelijkheid alle vragen te stellen: een woning huren doe je meestal maar één of enkele keren in je leven, daardoor hebben kandidaat-huurders altijd veel vragen.”

Digitaliseren kan zeer efficiënt zijn. Ook maakt het de zaken makkelijk. Wij streven ernaar het verhuurproces zo gemakkelijk mogelijk te maken voor onze huurder, zodat zij tijd overhouden voor de dingen die echt voor hén belangrijk zijn.”

Wilko Vermeulen
Wilko Vermeulen

Actueel nieuws

Schep Vastgoedmanagers als één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

93035_WhatsApp-Image-2024-11-21-at-17.31.15.jpeg

Vol trots delen wij dat Schep Vastgoedmanagers één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland is! Vanmiddag hebben onze directeuren Dick Stofberg, Bert van Lunteren en Peter van Es onze award in ontvangst genomen, uitgereikt door Het Financieele Dagblad.

Lees meer

Schep Vastgoedmanagers introduceert nieuw CRM-systeem en huurdersportaal voor persoonlijke en efficiënte dienstverlening

93034_Groepsfoto-livegang-Embrace.jpg

Schep Vastgoedmanagers heeft vandaag een belangrijke stap gezet in de modernisering van haar dienstverlening. Het bedrijf introduceert een nieuw CRM-systeem en een huurdersportaal, waarmee de dienstverlening verder wordt gepersonaliseerd en geoptimaliseerd door middel van een omnichannel communicatiestrategie. Tegelijkertijd wordt een hogere efficiëntie nagestreefd dankzij selfservices en datagedreven procesoptimalisaties.

Lees meer

NEVAP HBO Challenge weer een groot succes!

93033_NEVAP.jpg

Vorige week waren wij aanwezig bij de NEVAP (Nederlands Vastgoedexploitatie Platform) HBO Challenge op de ontwikkel locatie van Amvest in Delft. Ruim 120 studenten werden uitgedaagd om een pakkend concept te ontwikkelen voor het Patio plein; 1 van de 3 pleinen die een fijne buitenruimte moet worden met voorzieningen en faciliteiten voor bewoners, werknemers en bezoekers in dit nieuwe gebied. Kabeldistrict wordt een levendige, productieve stadswijk waar werken, wonen, leren en maken samenkomen.

Lees meer

Archief