Bert van Lunteren trapt af: “Bij mijn aantreden in het najaar van 2017 trof ik een zeer gedreven maar bescheiden organisatie aan. Gedreven en vooral bedreven in het bieden van hoogwaardig vastgoedmanagement. Bescheiden in haar uitingen naar de buitenwereld. En dat terwijl we toch al jarenlang werken voor een lijst van indrukwekkende woningbeleggers uit binnen- en buitenland. Samen met het voltallige team hebben we speerpunten vastgesteld. Een drietal ontwikkelingen zijn belangrijk om te benoemen, te weten: marktpositie versterken door te werken aan onze perceptie, het uitbreiden van ons kantorennetwerk, concepten ontwikkelen zoals het Schep Connect®. “
Innovatief
“Het gevolg van deze speerpunten is de uitbreiding en intensivering van ons opdrachtgeversbestand met daarvan weer als gevolg de huidige portefeuille uitbreidingen. En natuurlijk niet te vergeten: de marketing daaromheen, door te laten weten dat niet alleen onze dienstverlening kwalitatief sterk is, maar dat wij ook innovatief zijn”, vertelt Van Lunteren.
“En juist daar zit hem de crux”, vertelt Maurice Kuijten, “we leveren al jarenlang kwalitatief hoogwaardig vastgoedmanagement, alleen we vertelden het nog onvoldoende. Om het in een metafoor te zeggen: het huis stond er goed bij, maar zonder een netjes aangelegde tuin oogt het nog steeds niet goed. En die tuin hebben we meer dan keurig aangelegd! Wekelijks publiceren we de ontwikkelingen in de organisatie. Het gevolg is dat onze medewerkers nog meer erkenning krijgen voor hun harde werk, binnen en buiten de organisatie.”
Familiaire sfeer
En juist de medewerkers van Schep Vastgoedmanagers zijn opvallend. De organisatie kenmerkt zich door een hoge opleidingsgraad, uitstekende doorgroeimogelijkheden en vaak langdurige dienstverbanden. “De familiaire sfeer op de afdelingen is een van onze grootste troeven, daar zijn we dan ook erg trots op” zegt Kuijten.
Schep Vastgoedmanagers heeft in de afgelopen jaren een verandering in de werkwijzen doorgevoerd. “We hebben de teams ingericht per klant en niet langer per specialisme. Dat maakt de organisatie veel klantgerichter en flexibeler. De klanten merken en waarderen deze kanteling, vandaar dat we deze werkwijze nu nog verder doorvoeren met de opening van nieuwe kantoren. Naast ons hoofdkantoor in Zoetermeer hebben we nu ook regiokantoren in Utrecht, Groningen, Den Haag en binnenkort ook in Rotterdam. Zo kunnen we elke portefeuille en VvE voorzien van onze vakkundigheid en lokale kennis”, zegt Van Lunteren.
Fullservicemodel voor huurders
Hospitality en vastgoed zijn inmiddels onlosmakelijk met elkaar verbonden. Schep Vastgoedmanagers kan daarin niet achterblijven. Daarom werd in 2018 Schep Connect® gelanceerd, het fullservice model voor de huurders. In samenwerking met Do Company biedt Schep Vastgoedmanagers de huurders in geselecteerde complexen extra services aan. Van het aannemen van pakketjes, verzorgen van stomerijdiensten tot het leveren en optuigen van de jaarlijkse kerstboom; Schep Connect® levert het.
“Juist dit concept zorgt ervoor dat onze beleggers hogere huren kunnen vragen voor een woning in de premium complexen. De huurder wordt steeds veeleisender en daarom willen wij hen maximaal servicen”, verduidelijkt Van Lunteren.
Erkenning
Het investeren in de nieuwe kantoren, het hospitality-concept en marketing betaalt zich nu uit in de portefeuille uitbreidingen.
“Bestaande en nieuwe klanten weten ons nu goed te vinden en vertrouwen ons de meest indrukwekkende portefeuilles en objecten aan ons toe. Zo zijn we niet alleen VvE-beheerder van de hoogste woontoren van Nederland, namelijk New Orleans in Rotterdam, maar ook van de grootste VvE, namelijk de Van Vollenhovelaan in Zeist met bijna 500 woningen. Een prachtige erkenning voor het harde werk van ons team” aldus Kuijten. “We kijken dan ook vol vertrouwen uit naar de toekomst en bouwen met elkaar verder aan deze mooie organisatie mét een goed ogende tuin.”