Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1115883_netherlands-landscape-sky-clouds-70846.jpg

Nieuws

Werken op de financiële administratieInterview met Siema en Melanie

Melanie van den Berg en Siema Chedoe werken, met nog vijf andere collega’s, op de financiële administratie als property administrateur voor diverse eigenaren. Sinds de komst van de Property Teams is ook hun functie behoorlijk veranderd. En dat zien beide dames als een mooie uitdaging!

Siema: “Ik werk als property administrateur, voor property team 3. Ik zorg ervoor dat de huur wordt geïncasseerd, de bankafschriften worden geboekt en de facturen en borgen worden betaald. Voor eigenaren maak ik aan het eind van de maand de huurafrekeningen voor de financiële verantwoording van het beheer. Dat is heel divers en maakt mijn functie leuk!”

Melanie: “Ja en zo heeft iedereen zijn eigen team en werkt iedereen voor een andere eigenaar. We zijn echt een hecht team, we helpen elkaar en staan voor elkaar klaar. Dit is erg prettig, aangezien we meer tijd met elkaar doorbrengen dan met onze eigen familie.”

Siema: “Ik ga met veel plezier naar mijn werk. Na drie weken vakantie vind ik het fijn om mijn collega’s weer te zien. Schep Vastgoedmanagers heeft een hele grote groep aan loyale medewerkers. En dat is echt heel bijzonder.”

Hebben jullie rechtstreeks met huurders te maken?

Melanie: “Ja, aan de telefoon bijvoorbeeld. Mensen willen weten wanneer hun huur wordt afgeschreven, hoeveel het is. Met name huurders op leeftijd bellen met vragen en willen graag bevestiging. Soms levert dat grappige situaties op. Dan vragen ze bijvoorbeeld hoe ze hun acceptgiro moeten invullen. Wij nemen altijd de tijd deze mensen te woord te staan. We kunnen op zo’n moment niet zeggen dat ze even op de site moeten kijken!”

Siema merkt op: “We hebben eigenlijk wel een hele leuke baan. Elke dag is anders!

Melanie: “Ja, elke dag is weer een uitdaging. We hebben natuurlijk allemaal onze terugkomende werkzaamheden, maar ook de eigenaren stellen iedere keer andere vragen. Ik vind het heel mooi dat we nu zowel contact hebben met huurders, als met eigenaren.”

Was dat voorheen anders?

Melanie: “Dat is met name zo gekomen sinds we in property teams zijn gaan werken. Daarvoor had iedereen zijn eigen specialisme. Ik deed bijvoorbeeld met name de bankafschriften en aanmaningen. Het was behoorlijk wennen toen onze functie veranderde. Maar ik leer hier heel veel van.”

Siema: “Ja, nu zijn we verantwoordelijk voor het hele proces en zie je alles van begin tot eind. Zowel positief als negatief! We hebben alles zelf in de hand. En omdat je alles zelf regelt, ontwikkel je hierin ook je eigen methode. Iedereen doet het op zijn of haar manier. En als we zien dat iemand een handige manier heeft bedacht, dan neemt de rest dat over.  Zo streven we naar een gestructureerd proces.”

Zijn er nog grote verschillen tussen jullie functies, of doen jullie beide écht hetzelfde voor andere property teams?

Melanie: “Stagiaires vallen onder mijn verantwoordelijkheid. Stagebegeleiding is echt mijn taak. Elke periode krijg ik aanmeldingen binnen en kijk ik welke stagiair(e) de afdeling crediteuren kan komen ondersteunen. Ik maak echt tijd vrij voor hen. We bespreken dan bijvoorbeeld de schoolopdrachten. Ik heb er heel veel plezier in.”

Siema: “Wij vinden het belangrijk dat ze zien wat ze eventueel kunnen worden als ze zijn afgestudeerd. De studenten zijn erg jong en moeten klaargestoomd worden voor het bedrijfsleven.”

Melanie: “Ja, dat vergt soms natuurlijk best wat energie van ons. Zo hebben we een aantal regels opgesteld die aan het begin door de student worden ondertekend. Hierin staan de kledingvoorschriften, bijvoorbeeld. Wij nemen deze stagiaires echt op in de groep en behandelen hen als één van ons. Het mooiste is als ik stagiaires binnen zie komen als grijze muis en weg zie gaan als sterke young professionals. Dan heb ik mijn doel bereikt!”

82909_20180828-Interview-Melanie-en-Siema.jpg

Actueel nieuws

Schep Vastgoedmanagers als één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

93035_WhatsApp-Image-2024-11-21-at-17.31.15.jpeg

Vol trots delen wij dat Schep Vastgoedmanagers één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland is! Vanmiddag hebben onze directeuren Dick Stofberg, Bert van Lunteren en Peter van Es onze award in ontvangst genomen, uitgereikt door Het Financieele Dagblad.

Lees meer

Schep Vastgoedmanagers introduceert nieuw CRM-systeem en huurdersportaal voor persoonlijke en efficiënte dienstverlening

93034_Groepsfoto-livegang-Embrace.jpg

Schep Vastgoedmanagers heeft vandaag een belangrijke stap gezet in de modernisering van haar dienstverlening. Het bedrijf introduceert een nieuw CRM-systeem en een huurdersportaal, waarmee de dienstverlening verder wordt gepersonaliseerd en geoptimaliseerd door middel van een omnichannel communicatiestrategie. Tegelijkertijd wordt een hogere efficiëntie nagestreefd dankzij selfservices en datagedreven procesoptimalisaties.

Lees meer

NEVAP HBO Challenge weer een groot succes!

93033_NEVAP.jpg

Vorige week waren wij aanwezig bij de NEVAP (Nederlands Vastgoedexploitatie Platform) HBO Challenge op de ontwikkel locatie van Amvest in Delft. Ruim 120 studenten werden uitgedaagd om een pakkend concept te ontwikkelen voor het Patio plein; 1 van de 3 pleinen die een fijne buitenruimte moet worden met voorzieningen en faciliteiten voor bewoners, werknemers en bezoekers in dit nieuwe gebied. Kabeldistrict wordt een levendige, productieve stadswijk waar werken, wonen, leren en maken samenkomen.

Lees meer

Archief