Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1115883_netherlands-landscape-sky-clouds-70846.jpg

Nieuws

Optimalisatie Huurderstevredenheid volgens Bouwinvest en Van ’t Hof Rijnland

Tonny Teunissen, Assetmanager bij Bouwinvest en Linda Vervloed, Propertymanager bij Schep Vastgoedmanagers, werken al ruim 10 jaar samen in het beheer van een woningportefeuille. De twee partijen werken dagelijks samen om huurderstevredenheid te verbeteren.

 

Tonny: “Wij hebben als institutionele vastgoedbelegger meerdere stakeholders. Bijvoorbeeld onze investeerders, veelal Nederlandse pensioenfondsen, en natuurlijk de huurders van ons vastgoed. Zonder het kapitaal van onze investeerders kunnen wij niet investeren in woningen en zonder onze huurders kunnen wij geen rendement generen voor onze investeerders. Kortom de balans is belangrijk. In onze strategie is huurderstevredenheid dan ook een speerpunt. Tevreden huurders blijven langer wonen in hun woningen. Dit verzekert ons van constante huurinkomsten en hiermee zorgt Bouwinvest voor een stabiel rendement voor de aandeelhouders. Wij zijn dan ook erg gelukkig met de samenwerking met Schep Vastgoedmanagers die huurdertevredenheid minstens zo hoog in het vaandel heeft staan.” Linda Vervloed: “Een voorbeeld van onze aanpak is dat wij 2 x per jaar overleggen met de besturen van onze bewoners- en huurdersverenigingen en dat wij op uitnodiging ook aansluiten bij de Algemene Ledenvergaderingen van onze bewoners- en huurdersverenigingen.  Zo verkrijgen we veel informatie over de actuele wensen van huurders. Ik kan niet elk verzoek inwilligen natuurlijk, maar er zijn en luisteren maakt al alle verschil van de wereld. Dat ik zo de rol van ogen en oren voor Bouwinvest kan vervullen is een prachtige bijvangst.”

Tonny vertelt verder: “We hebben ook het HuurdersPlatform opgericht. In dat platform ontmoeten wij een deel van onze huurders en informeren wij hen bijvoorbeeld over het beleid van Bouwinvest op het gebied van de huurverhoging, duurzaamheid, inkomensnorm en delen wij de resultaten van het huurdertevredenheidsonderzoek.  Daarnaast is het platform ook een klankbord voor ons. Voor ons als expert in vastgoedbeleggingen kunnen bepaalde besluiten logisch zijn, terwijl een huurder dit heel anders kan ervaren. Wij doen er dus alles aan om huurders goed geïnformeerd en daardoor tevreden te houden. Een tevreden huurder is immers een ambassadeur voor het complex en zal minder snel verhuizen.” 

“De informatievoorziening is echter breder dan alleen beleidszaken. Ook in geval van klachten of andere meldingen vinden wij het erg belangrijk dat de huurder volledig op de hoogte is wanneer, hoe en door wie de klacht wordt afgehandeld. Eén van de initiatieven die wij binnenkort lanceren, is het digitale huurdersportaal. Dit portaal biedt huurders straks 24/7 de mogelijkheid om woonzaken te regelen en om op de hoogte blijven van nieuws en ontwikkelingen met betrekking tot de woning of het gebouw. Huurders vinden hier alle relevante informatie over hun woning en kunnen bijvoorbeeld makkelijk een storing melden of reparatieverzoeken indienen en krijgen hier een statusupdate van. Op dit moment werken wij nog aan het ontwikkelen en testen van het portaal. Wij streven ernaar de huurder in 2020 de inloggegevens te sturen. Een grote stap voorwaarts in de volledige informatievoorziening aan de huurder,” vertelt Tonny.

 “Algemene Ledenvergaderingen van huurders- en bewonersverenigingen zijn altijd in de avonduren  en zijn voor mij een ongekende bron van informatie. Het is voor ons als beheerder van deze complexen bijzonder prettig dat Bouwinvest open staat voor onze suggesties en ook vaak wil investeren hierin,” vertelt Linda Vervloed enthousiast. Tonny haakt hierop in: “Als Bouwinvest onderzoeken we hoe we onze huurders zo optimaal mogelijk kunnen bedienen. Een voorbeeld hiervan is onze werkgroep Ageing, die onderzoekt hoe we onze nieuwe woningen levensloopbestendig kunnen aanbieden en ons huidige bezit aan de wens van de oudere huurder kunnen aanpassen. En een ander voorbeeld is het feit dat onze portefeuille in 2019 HartVeilig is gemaakt. De meeste hartaanvallen gebeuren thuis, daarom is er binnen 300 meter van iedere Bouwinvest woning een AED beschikbaar. Wij willen ons steentje bijdragen aan betere overlevingskansen voor slachtoffers van hartaanvallen.”

“Zo zie je dat wij een verantwoordelijkheid ervaren die verder gaat dan regelmatig onderhoud en incasseren van de huur. Bouwinvest investeert in alle aspecten die bijdragen aan huurderstevredenheid. Allereerst ligt de focus op de kwaliteit en het onderhoud van de woning. Daarnaast hebben wij woningen voor iedereen - zoals voor starters, young professionals of senioren. Ook voert Bouwinvest een huurbeleid dat is gericht op betaalbaarheid. Tot slot zetten wij in op klantgericht werken, waarbij wij de wensen van de huurder als leidraad nemen om onze processen efficiënter in te richten en te verbeteren.”, vervolgt Tonny, “en juist daarin zijn de juiste partnerschappen belangrijk met opdrachtnemers die hetzelfde DNA hebben.” Linda rondt af: “We werken inmiddels ruim 10 jaar samen en op deze manier komen er wat mij betreft nog heel veel jaren bij! Want investeren in huurderstevredenheid zorgt niet alleen voor betere rendementen, maar ook voor veel werkplezier binnen onze samenwerking.”



 

83206_20200206-Huurderstevredenheid.jpg

Actueel nieuws

Schep Vastgoedmanagers als één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

93035_WhatsApp-Image-2024-11-21-at-17.31.15.jpeg

Vol trots delen wij dat Schep Vastgoedmanagers één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland is! Vanmiddag hebben onze directeuren Dick Stofberg, Bert van Lunteren en Peter van Es onze award in ontvangst genomen, uitgereikt door Het Financieele Dagblad.

Lees meer

Schep Vastgoedmanagers introduceert nieuw CRM-systeem en huurdersportaal voor persoonlijke en efficiënte dienstverlening

93034_Groepsfoto-livegang-Embrace.jpg

Schep Vastgoedmanagers heeft vandaag een belangrijke stap gezet in de modernisering van haar dienstverlening. Het bedrijf introduceert een nieuw CRM-systeem en een huurdersportaal, waarmee de dienstverlening verder wordt gepersonaliseerd en geoptimaliseerd door middel van een omnichannel communicatiestrategie. Tegelijkertijd wordt een hogere efficiëntie nagestreefd dankzij selfservices en datagedreven procesoptimalisaties.

Lees meer

NEVAP HBO Challenge weer een groot succes!

93033_NEVAP.jpg

Vorige week waren wij aanwezig bij de NEVAP (Nederlands Vastgoedexploitatie Platform) HBO Challenge op de ontwikkel locatie van Amvest in Delft. Ruim 120 studenten werden uitgedaagd om een pakkend concept te ontwikkelen voor het Patio plein; 1 van de 3 pleinen die een fijne buitenruimte moet worden met voorzieningen en faciliteiten voor bewoners, werknemers en bezoekers in dit nieuwe gebied. Kabeldistrict wordt een levendige, productieve stadswijk waar werken, wonen, leren en maken samenkomen.

Lees meer

Archief