Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1115883_netherlands-landscape-sky-clouds-70846.jpg

Nieuws

Digitaal stem uitbrengen bij VvE ManagementInterview met Yves Beerenfenger

Yves Beerenfenger is bijna tien jaar geleden in dienst getreden bij Schep Vastgoedmanagers. Hij begon als technisch opzichter op de afdeling exploitatie. Vervolgens is hij terecht gekomen op de afdeling VvE beheer als technisch manager en vanuit daar doorgegroeid naar VvE-manager. Hij houdt zich onder andere bezig met het softwareprogramma Twinq.

Waarom heb je destijds die switch gemaakt?
“Het VvE-beheer was enigszins nieuw voor mij. Ik was in die tijd eigenaar van een appartement in Zoetermeer en bekend met de wet en regelgeving binnen een VvE. Mijn collega’s hebben mij veel geleerd over het (technisch) beheren van een VvE.”

Wat is er veranderd in zes jaar tijd?
“Ik heb mijzelf weten te ontwikkelen tot VvE manager. Ook is er veel veranderd op de afdeling, zoals onder andere digitalisering. Je ziet meerdere eigenaren in een VvE komen en gaan. Ook zie je de belangen van de (nieuwe) eigenaren veranderen. Ik vind deze veranderingen heel interessant, het geeft meer mogelijkheden. Kijk naar duurzaamheid. Ik heb een aantal VvE’s in beheer die nadenken over het verduurzamen van hun appartementencomplex of zelfs al subsidies hebben gekregen en verduurzaming hoog op de agenda hebben staan. Nog een recente verandering is het digitaal stemmen voor besluitvorming voorafgaand aan een vergadering  van eigenaars."

Kun je daar meer over vertellen?
“We gebruiken het softwareprogramma Twinq nu ruim drie jaar. Het is een zeer geavanceerd communicatieprogramma, speciaal geschreven voor VvE beheerders. Het werkt erg efficiënt omdat er veel mogelijkheden zijn op het gebied van digitalisering. Het is mijn taak om Twinq binnen Schep Vastgoedmanagers te beheren en te optimaliseren. Ook voor de eigenaren van een VvE zelf die bij ons in beheer zijn, zitten veel voordelen aan het gebruik van Twinq.

Een VvE vergadert over het gros genomen één keer per jaar. Het is belangrijk dat eigenaren hun stem laten gelden, want er moet jaarlijks op veel besluitvormingen  gestemd worden. Er kan bijvoorbeeld geen vergadering plaatsvinden als er te weinig eigenaren aanwezig, of vertegenwoordigd zijn. Maar waar ik echt een voorstander ben, is de extra optie die wij kunnen aanbieden waarbij de eigenaar zelf kan inloggen op een beveiligde internetpagina en vervolgens digitaal zijn of haar stem kan uitbrengen. Ik ben van mening dat dit de betrokkenheid van eigenaren positief beïnvloedt én zij hoeven niet speciaal hun avond vrij te houden voor deze vergadering. Uiteraard is dit een optie die niet voor elke VvE geactiveerd kan worden. Hetzij door de grote van een VvE, hetzij door de eigenaren zelf."

Wat maakt jouw werk zo leuk?

“De diversiteit. Ik heb een technische achtergrond, maar ik ben ook commercieel onderlegd. Waar veel VvE’s een account- én een technisch manager tot hun beschikking hebben, is dat met de functie van VvE-manager één persoon. De functie is heel allround waarbij je  alle facetten in de VvE moet kunnen vertalen voor de eigenaren. Mijn takenpakket is zo breed, dat er altijd wel iets op mijn pad komt waar ik mijn hoofd over kan breken. Dat maakt het uitdagend. Ik zie mezelf als een loyale medewerker. Schep Vastgoedmanagers is een grote speler in de markt en ik ben erg trots op het bedrijf. Ook de collega’s maken het werk voor mij leuk.

VvE beheer is een wereld die mensen pas ontdekken zodra ze een appartement kopen. Het is echter zoveel meer dan dat. Ik moet veel kennis hebben van wet- en regelgeving en heb met meerdere partijen tegelijk te maken. Ook zijn er veel raakvlakken met verschillende, andere branches. Ik mag advies geven, maar de eigenaren bepalen.”

82836_Yves-Beerenfenger.jpg

Actueel nieuws

Schep Vastgoedmanagers als één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

93035_WhatsApp-Image-2024-11-21-at-17.31.15.jpeg

Vol trots delen wij dat Schep Vastgoedmanagers één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland is! Vanmiddag hebben onze directeuren Dick Stofberg, Bert van Lunteren en Peter van Es onze award in ontvangst genomen, uitgereikt door Het Financieele Dagblad.

Lees meer

Schep Vastgoedmanagers introduceert nieuw CRM-systeem en huurdersportaal voor persoonlijke en efficiënte dienstverlening

93034_Groepsfoto-livegang-Embrace.jpg

Schep Vastgoedmanagers heeft vandaag een belangrijke stap gezet in de modernisering van haar dienstverlening. Het bedrijf introduceert een nieuw CRM-systeem en een huurdersportaal, waarmee de dienstverlening verder wordt gepersonaliseerd en geoptimaliseerd door middel van een omnichannel communicatiestrategie. Tegelijkertijd wordt een hogere efficiëntie nagestreefd dankzij selfservices en datagedreven procesoptimalisaties.

Lees meer

NEVAP HBO Challenge weer een groot succes!

93033_NEVAP.jpg

Vorige week waren wij aanwezig bij de NEVAP (Nederlands Vastgoedexploitatie Platform) HBO Challenge op de ontwikkel locatie van Amvest in Delft. Ruim 120 studenten werden uitgedaagd om een pakkend concept te ontwikkelen voor het Patio plein; 1 van de 3 pleinen die een fijne buitenruimte moet worden met voorzieningen en faciliteiten voor bewoners, werknemers en bezoekers in dit nieuwe gebied. Kabeldistrict wordt een levendige, productieve stadswijk waar werken, wonen, leren en maken samenkomen.

Lees meer

Archief