Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1115883_netherlands-landscape-sky-clouds-70846.jpg

Nieuws

Van ’t Hof Rijnland Vastgoedmanagement is altijd in beweging

“Schep Vastgoedmanagers is altijd in beweging” opent Aafke Hensen het gesprek. “Als afdeling HR is het onze rol om de organisatie optimaal te ondersteunen door te zorgen dat de nieuwe en huidige medewerkers goed op hun plek terechtkomen. Dit doe ik samen met mijn collega Monique Hogeland, zij is verantwoordelijk voor het HR advies en ik voor de instroom van nieuwe collega’s. Nu we veel nieuwe portefeuilles in beheer krijgen is het extra druk met de werving van nieuwe collega’s, maar ook de organisatieveranderingen en nieuwe dienstverlening aan onze opdrachtgevers vraagt om begeleiding. Soms vraagt dit ook om nieuw talent en vakmanschap. In de loop van de tijd is wat wij van ons personeel vragen en verlangen duidelijk veranderd. Van duidelijk afgebakende taken wordt steeds meer eigen verantwoordelijkheid en flexibiliteit gevraagd waardoor het werk uitdagender en leuker wordt, maar er wel andere competenties een rol gaan spelen. Daarnaast spelen wij natuurlijk altijd in op de nieuwe ontwikkelingen in de organisatie. Zo is hospitality in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de belangrijkste thema’s.” 

 

“Zoals in zoveel organisaties heeft de corona crisis ook bij VHR een aantal zaken in een stroomversnelling gebracht” vertelt Monique Hogeland. “De werk-privé balans was al goed op orde, maar noodgedwongen hebben we het thuiswerken naar een nog hoger plan gebracht. Uiteraard was er voor de collega’s met schoolgaande kinderen alle ruimte voor thuisonderwijs. Eerder was online vergaderen vrij ongebruikelijk. Nu vinden we het juist een beetje gek om vanuit de verschillende vestigingen de auto in te stappen voor een overleg. Veel interne overleggen doen we nu juist online, omdat het nu eenmaal veel sneller en praktischer is.
Een ander vlak waar een verschuiving heeft plaatsgevonden is de werving van nieuwe collega’s. Voor de corona crisis was het aantal sollicitanten dalende. Dit hoorden we trouwens ook vanuit veel andere organisaties. Nu merken we vooral uit de hospitality- en toerismebranche een grote interesse in onze organisatie. Gelukkig hebben we al verschillende mensen kunnen verblijden met een nieuwe baan en zijn we in de gelukkige omstandigheid dat onze organisatie groeiende is.”

“Juist deze groei brengt voor onze afdeling HR extra uitdagingen met zich mee” vult Aafke Hensen aan. “We hebben een sterke focus op de succesvolle onboarding van nieuwe collega’s gelegd en dan gaat het niet alleen om een hartelijk welkom in de organisatie, maar vooral ook het zorgvuldig inwerken van de nieuwe collega.” Monique vult aan: “Door het onboarden zorgen we dat de collega goed op de nieuwe plek terecht komt. Tegelijkertijd monitoren we ook of onze huidige collega’s nog goed op hun plek zitten. Heeft een collega misschien meer uitdaging nodig? Of past diegene wellicht intern beter bij een andere opdrachtgever? Staat de collega optimaal in zijn of haar kracht? We voeren geregeld loopbaangesprekken met collega’s om hen te begeleiden bij het vormgeven van een interessante loopbaan bij VHR. Voor sommigen biedt eenzelfde functie voldoende uitdagend voor lange tijd. Terwijl we anderen juist kunnen helpen met doorgroeimogelijkheden en waar nodig een aanvullende opleiding. Ik ben blij dat we veel collega’s al lange tijd aan de organisatie hebben kunnen binden.”

Wat uniek is aan Schep Vastgoedmanagers is de ruimte die men krijgt om de functie zelf vorm te geven. Verantwoordelijkheden worden zo laag mogelijk in de organisatie gelegd wat resulteert in veel vrijheid op het werk. Aafke vertelt: “Deze ruimte voor eigen initiatief is erg prettig. Zo hebben we recent de meeloopmiddag ingevoerd. In plaats van een tweede gesprek laten we voor bijvoorbeeld de vacature verhuurmedewerker de potentiële nieuwe collega 2 uur meelopen. Zo krijgt de kandidaat een volledig beeld van de functie en de collega’s een goed beeld van de kandidaat in kwestie. Vaak leidt dit tot extra enthousiasme bij beide partijen en in sommige gevallen besluit iemand de sollicitatie niet door te zetten. Dat is uiteraard jammer, maar liever tijdens de sollicitatieprocedure dan in de proeftijd of zelfs nog later. Een mooie win-win voor iedereen!
De ruimte voor het invullen van de functie blijkt overigens al tijdens de selectie van de kandidaten. “We kijken niet naar leeftijd en indien mogelijk bij de betreffende functie ook niet per sé naar opleidingen. Welke ervaring brengt iemand mee, wat is iemands bijzondere talent of welke ambities heeft de sollicitant? Dat zijn vragen die we veel interessanter vinden dan het eindeloos doorzoeken naar het schaap met de vijf poten” vult Monique aan. “Kortom, ook vanuit HR dragen we volop bij aan de successen en ontwikkelingen van Schep Vastgoedmanagers en dat doen we met veel plezier!”

83395_20200812-Interview-VHR.jpg

Actueel nieuws

Schep Vastgoedmanagers als één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

93035_WhatsApp-Image-2024-11-21-at-17.31.15.jpeg

Vol trots delen wij dat Schep Vastgoedmanagers één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland is! Vanmiddag hebben onze directeuren Dick Stofberg, Bert van Lunteren en Peter van Es onze award in ontvangst genomen, uitgereikt door Het Financieele Dagblad.

Lees meer

Schep Vastgoedmanagers introduceert nieuw CRM-systeem en huurdersportaal voor persoonlijke en efficiënte dienstverlening

93034_Groepsfoto-livegang-Embrace.jpg

Schep Vastgoedmanagers heeft vandaag een belangrijke stap gezet in de modernisering van haar dienstverlening. Het bedrijf introduceert een nieuw CRM-systeem en een huurdersportaal, waarmee de dienstverlening verder wordt gepersonaliseerd en geoptimaliseerd door middel van een omnichannel communicatiestrategie. Tegelijkertijd wordt een hogere efficiëntie nagestreefd dankzij selfservices en datagedreven procesoptimalisaties.

Lees meer

NEVAP HBO Challenge weer een groot succes!

93033_NEVAP.jpg

Vorige week waren wij aanwezig bij de NEVAP (Nederlands Vastgoedexploitatie Platform) HBO Challenge op de ontwikkel locatie van Amvest in Delft. Ruim 120 studenten werden uitgedaagd om een pakkend concept te ontwikkelen voor het Patio plein; 1 van de 3 pleinen die een fijne buitenruimte moet worden met voorzieningen en faciliteiten voor bewoners, werknemers en bezoekers in dit nieuwe gebied. Kabeldistrict wordt een levendige, productieve stadswijk waar werken, wonen, leren en maken samenkomen.

Lees meer

Archief